Advertisement :- Villa De Porto ~ A Private Gateaway in Langkawi

Tuesday, December 7, 2010

Kenyataan Wan Azizah terus dikecam ~ NorSaidi Nayan Pemuda UMNO

KUAH - Lebih 500 orang berhimpun di Kompleks Pekan Rabu selama 40 minit bagi membantah kenyataan Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang mahu konsep Ketuanan Melayu dihapuskan.

Terpapar lebih 10 sepanduk dibawa oleh mereka bagi menunjukkan tanda protes.

Kira-kira 20 pegawai polis bertugas sekitar lokasi berkenaan bagi mengawal keselamatan perhimpunan tersebut.

Ketua Pemuda UMNO Langkawi, Norsaidi Nanyan; Ketua Wanita UMNO Langkawi, Mariyam Othman dan wakil Persatuan Seni Silat Bangau Putih, Harun Jasni Ahmad antara yang berucap dalam perhimpunan terbabit.

Norsaidi berkata, PKR yang mempersoalkan Ketuanan Melayu pada dasarnya mereka adalah golongan tidak bersyukur selepas menikmati pembangunan dan keamanan di negara ini.

Menurutnya, antara perkara yang dipersoalkan oleh UMNO adalah tindakan pembangkang memberi kesempatan kepada orang bukan Muslim membaca ayat suci al-Quran dan mempertikaikan Ketuanan Melayu di dalam Fasal 153 Perlembagaan Malaysia.

“Fasal 153 adalah hak Melayu yang tidak boleh digugat manakala membiarkan orang bukan Muslim membaca ayat suci al-Quran adalah satu penghinaan secara halus.

“Mereka sepatutnya bersatu dengan UMNO sebagai rumpun Melayu, mempertahankan hak Melayu dan bersama-sama membangunkan negara ini,” katanya selepas perhimpunan tersebut.

Sinar Harian


AL :-
Jgn sampai jem satu Langkawi sudahla.. Janji mesej sampai kepada mereka..

No comments: