Advertisement :- Villa De Porto ~ A Private Gateaway in Langkawi

Tuesday, February 8, 2011

Tragedi bot karam

KUAH - Seorang masih hilang manakala dua selamat dalam kejadian bot karam selepas terlanggar seketul batu besar di Teluk Penarak, pagi kelmarin.

Ketika kejadian jam 1.30 pagi itu, Shukor Ramjan, 29, dan rakannya, Muhammad Fitri Baharudin, 23, dalam perjalanan dari Kuah, ke Kuala Perlis untuk menghantar rakan mereka Zairy Zainol, 30, yang dipercayai masih hilang.

Terdahulu, Zairy yang tiba bersama Muhammad Fitri di Langkawi awal pagi kelmarin, dikatakan meminta pertolongan Shukor menghantarnya pulang ke Kuala Perlis dengan menggunakan bot gentian kaca selepas tertinggal feri penumpang terakhir pada jam 7 malam.

Namun, selepas beberapa minit, bot dipandu Shukor terlanggar seketul batu besar berhampiran Pulau Bumbun Besar mengakibatkan bot pecah dan karam.

Shukor berkata, kejadian berlaku dengan pantas dan mereka bertiga tidak sempat berbuat apa-apa melainkan berusaha menyelamatkan diri masing-masing dari lemas dengan berenang ke pulau berhampiran kira-kira 500 meter. 

Lagi di Sinar Harian

AL :- 
Sedih dgn apa yg berlaku. Pakailah life-jacket, mungkin ia boleh menyelamatkan kita.. 

 
Updates :-

LANGKAWI, Feb 7 (Bernama) -- The body of a man reported missing after the boat he was in capsized last Friday was found floating near Jeti Pulau Tuba in Kuah here Monday.

Marine Operations Force (Region 1) Commanding Officer DSP Sallehuddin Mat Zaman said the body of Zairy Zainol, 32, from Kampung Abi Tok Hashim, Kangar, Perlis, was found at 9am.


AL :
Such a sad tragedi.

No comments: