Advertisement :- Villa De Porto ~ A Private Gateaway in Langkawi

Wednesday, September 14, 2011

Kereta dihanyutkan Kereta dihanyutkan banjir

KUAH - Empat sekeluarga nyaris dihanyutkan banjir apabila kereta yang dinaiki hilang kawalan ketika melalui jalan raya yang dilimpahi air.

Kejadian berlaku ketika hujan lebat dan angin kuat melanda sekitar Kuah dan seluruh Pulau Langkawi petang semalam.

Bagaimanapun tindakan segera orang ramai yang menghulurkan bantuan berjaya menyelamatkan keluarga itu daripada mengalami sebarang musibah.

Mangsa, Yusri Omar, 40, berkata, ketika kejadian itu berlaku hujan lebat berterusan dan ketika dalam perjalanan pulang dari mengambil anak dari sekolah, tiba-tiba keretanya tidak dapat dikawal.

“Kejadian berlaku dengan pantas, saya tidak dapat mengawal kereta kerana aliran air yang deras menolak kereta hingga masuk ke dalam longkang berdekatan. Saya terus mengarahkan anak-anak yang berada dalam kereta untuk segera keluar menyelamatkan diri daripada lemas,” katanya.

Yusri berkata, dia bernasib baik kerana kebetulan isterinya yang sarat mengandung bersama anak kecil tidak bersama ketika itu.

“Saya mengalami sedikit trauma akibat kejadian yang berlaku dan kereta mengalami kerosakan pada bahagian enjin apabila hampir keseluruhan enjin ditenggelami air,” katanya.


Sinar Harian


AL :-
Jangan dok biaq anak2 main ayiaq. Nnti apa2 jadi kang menyesai seumur hidup.

No comments: