Advertisement :- Villa De Porto ~ A Private Gateaway in Langkawi

Tuesday, July 28, 2009

Kes Kematian 2 ~ H1N1 ~ Bercuti di Langkawi ?


Fakta yg mungkin warga Langkawi Tidak Sedar?

Berita 28/7/09 menyatakan bahawa kes Kedua kematian H1N1 yg melibatkan warga Belgium adalah selepas pulang dr bercuti di Pulau Langkawi. Warga Belgium ini berumur 46 tahun & meninggal dunia di ICU Subang Jaya Selangor.

Lelaki tersebut & keluarganya bercuti di Langkawi pada 13 Julai lalu. Diberitakan bahawa pada mulanya beliau sihat ttp mengalami demam & batuk setelah bercuti di Pulau Langkawi. Sekembalinya ke PJ beliau disahkan positif H1N1 pada 23 Julai lalu. Beliau telah meninggal dunia setalah tujuh hari mendapat rawatan di Hospital berkenaan.

Tidak dapat dipastikan adakah warga Belgium tersebut mendapat jangkitan semasa melawat Langkawi @ sebelumnya. Jadi kepada warga langkawi satu nasihat diberikan. Mungkin Virus tersebut telah mula bertapak di Langkawi. Jadi langkah berjaga2 perlu dilaksanakan oleh warga Langkawi.

Rajin2-lah lawat website ini utk nasihat & langkah2 pencegahan & updates ttg H1N1.

Jadi sesiapa@ adik beradik @ rakan2 mengalami demam yg berpanjangan & teruk dr kebiasaan perlulah merujuk kepada Hospital Langkawi utk pemeriksaan lanjut secepat mungkin.

p/s : Cegah sebelum parah.. Saya telah email kepada pihak kementerian utk maklumat ttg tempat tinggal warga belgium semasa di Langkawi.

No comments: