Advertisement :- Villa De Porto ~ A Private Gateaway in Langkawi

Wednesday, September 16, 2009

Kereta Tanpa Permit ~ Email Org Tanjung

Salam Anak Langkawi,

Apa yg nak saya kongsikan maklumat ini mungkin akan mengubah persepsi kita terhadap kemelut kereta sewa pandu sendiri tanpa permit yg berlaku di Langkawi sekarang ini. Maklumat ini datangnya dari spy-spy leman saya di Langkawi yg terdiri daripada pengusaha kereta sewa dan jugak pemandu teksi selain dari beberapa kabel di dalam jabatan kerajaan.
Adalah dimaklumkan bahawa operasi JPJ yg dijalankan setiap hari sehingga bulan 11 nanti adalah bertujuan untuk mematikan para pengusaha kereta sewa dengan mengenakan denda hingga RM1000/kereta. (tak munasabah). Bayangkan berapa banyak duit yg akan digunakan utk membayar denda tersebut hingga boleh menyebabkan mereka semua bangkrap yg rata-ratanya adalah org melayu atau anak jati Langkawi. Itulah target JPJ & the gang utk memastikan mereka bangkrap sebelum LIMA 2009.
Bila dah bangkrap, maka akan masuklah seorang berstatus Dato' dari KL bersama-sama kereta-kereta sewanya (tak pasti samada ada permit atau tidak) mengambil alih perniagaan yg sudah tentunya menguntungkan. Dan terdapat Back-up besar di belakang Dato' tersebut.
Semua ini adalah konspirasi peringkat tinggi yg hanya diketahui oleh beberapa kerat orang yg berkabel besar ajer. Lojiknya kenapa operasi dibuat hingga bulan 11 ajer, kenapa tidak hingga hujung tahun? Kerana nak mencuri business masa LIMA 2009 nanti.

Kalau berdasarkan maklumat di atas yg telah disahkan oleh beberapa org pegawai tinggi tertentu, saya amat bersetuju sekiranya kejadian di Kelibang tempoh hari dibuat lagi. Kalau boleh setiap malam, biar 1Malaysia tahu yg ianya bukan utk menegakkan undang-undang tapi nak menganiaya org Langkawi mencari rezeki.

Diberitakan jugak permohonan utk mendapatkan permit sementara juga dipersusahkan dengan pelbagai kerenah pihak berkenaan. Adusss, malang sungguh orang Langkawi diperbodohkan sebegitu rupa. Panjang lagi klu nak citer tapi lenguh plak jari ni menaip.

Salam hormat

Orang Tanjung

Anaklangkawi :-
Kita harap apa yg dinyatakan oleh org Tanjung tak betul. Kalo betul berat juga utk anak2 langkawi. Apa2pun pada 7/9/09 tourist Malaysia telah meluluskan 1,500 permit temporary utk pengusaha2 tersebut. Maka harapannya kemelut itu telah selesai. Jika betul apa yg dinyatakan oleh OT maka mari kita tentang habis habisan..

p/s: harap pihak2 berwajib siasat & tegah drpd ia berlaku (kalo betul la)..

1 comment:

boss qatar said...

betul tu bro......time LIMA jew jpj hilang entah kemana....biasalah kan...projek geng dato'.....kabel besar siot...rasanya kabel sebesar 100 pemeluk manusia.....yg penting..........takbirrrrrrrrrrr